28. nov. 2011

Mandler og sjokolade!

Søndag var en av de mest behagelige dager jeg har hatt på lenge lenge. Søteste snuppene mine Kristin og Linda til en heldags julegodterilagingsverksted hjemme hos meg :)

Mandler og sjokolade er veldig stor del av jul for min del, selvfølgelig sammen med lukten av kongerøkelse og klementiner! Så søndag var det 9 sorter godteri vi kom frem til etter opptelling!  
Brente mandler, kransekakepletter med sjokolade, biscotti, pikekyss, marsipan, nougat ++  namnamnam ... men greit at det er en stund til jul ennå, for tror vi alle sammen fikk en aldri så liten overdose av sukker! 

Tips til brente mandler, de blir fantastisk gode om man smaksetter med litt kanel&appelsinskall eller noen skjeer cognac ;)  mums !



I tillegg til alt som man kan spise, må man dessuten ha noe å drikke.
I løpet av helgen har vi nok kjørt opp omsetningen til polet endel, når man først kommer inn der, er det litt vanskelig å komme ut,,, uten å ha brukt myyyye penger vel og merke! Litt av fangsten var fra Nøgne Ø.
Disse var vel verdt pengene :) 


2 kommentarer:

  1. Nam nam, masse søte godter. Sov ikke godt i natt etter all sukkeret.. Har fått tak i lakris greiene til lakrisplettene. Fant masse på rimi, kristin og jeg kjøpte opp det de hadde i butikken. Eirin skal få det meste da:)

    SvarSlett
  2. Nam, det så skikkelig godt ut. :)
    Kos med sånne dager.

    SvarSlett